2016/10/22

Kül Kitap Yorumu


kül kitap d&r ile ilgili görsel sonucu

Kül - Shani Petroff & Darcy Manley
Puanım 5/4,5

Kader önceden belirlendi. Yönetim tarafından sıkıca kontrol ediliyor. Değiştirilemez.

Madden Sumner bir Mor olarak doğdu. Sistemin en yüksek halkası. Kaderi Yediler Bakanı olmak. Dax halkanın alt tabanı olan Kül, bir Renksiz. Kaderinde gerçekleştirmesi gereken hiçbir şey yok. Buna rağmen hayatından vazgeçmiş değil. Statüsünün onu tanımlamasına izin vermeyecek. 


Dax ve Madden'ın yolları, özgürlüklerini kazanmak için verecekleri mücadelede hiç beklemedikleri bir şekilde birleşecek. Peki, kaderleri için savaşmaya gerçekten hazırlar mı?

"Petroff ve Manley eğlenceli bir roman okumayı vaat ediyor."-Publishers Weekly-


"Sistem karşıtı olan Uyumsuz ve Açlık Oyunları serilerini sevenler için Kül, okunması gerekenler listesinde olmalı. Eğlenceli, hız kesmeyen, büyüleyici bir kitap."    -School Library Journal-

Kül kitabı bir süredir elimde bekliyordu. Ancak distopyalarda beklemeyi sevmediğimden geç okursam ikincisini çok beklemem mantığını güttüm ve yeni okudum. Kurguyu ve karakterleri çok sevdim. Kitabın başından sonuna kadar soluksuz okurken sürekli devamını tahmin etmeye çalıştım. Gerçi iki ana karakterinde kız olduğunu bir süre sonra öğrenince tahmin etmeyi bıraktım.

Konusuna gelecek olursak, bildiğimiz dünya sıradan bir insanın yaptığı bir hata ile yok olma noktasına geliyor ve insanların çoğu ölüyor. Bunun üzerine güvende kalabilmek için herkesin doğumunda kaderi belirleniyor. Kurgunun sevdiğim noktası ise, bu kader belirlemesine göre insanların sınıfları değişebiliyor. Ancak tüm katı kurallara rağmen üst sınıfların çocuklarının renkleri çokta değişmiyor.

40 yıl önce yaşanan felaketten sonra kurulan düzenden üst sınıflar memnun görünüyor. Alt tabaka renkler hariç.. Dax bir renksiz. Öyle ki en alt tabaka külden bile kötü durumu.. Gerçi Dax'in hayatının boş olduğunu kabullenmeye niyeti yok.

Aynı okuldaki diğer renksizler tarafından görmezden gelinse de bunu umursamamaya çalışıyor. Madden ise, geleceğin bakanı.. En üst sınıf.. Herkes onunla iyi geçinmek zorunda.. Bunu umursamayan tek Dax sanırım :) Sisteme inancı sonsuz.. Ta ki bir gün bir Kül'ün yardımıyla kaderinin değiştirildiğini öğrenene kadar..

Bana yaşam tarzı Seçim serisini hatırlattı. İki kızın ilişkisine bayıldım. Kader sistemi ise traji-komikti. Düşünsenize kaderiniz belirlenirken, kaderinizin 18 yaşında ölmek olduğu söyleniyor. Yada 16 yıl sonra bir sokakta karşıdan karşıya geçmek... Sistemi yıkmak için verilecek olan savaşı sabırsızlıkla bekliyorum.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;