2017/03/16

Cam Kılıç Kitap Yorumu / Kızıl Kraliçe 2


cam kılıç ile ilgili görsel sonucu
Cam Kılıç - Victoria Aveyard
Puanım 5/4

Ben bir kılıcım; şimşekten ve ateşten doğdum. Kalbimin kırılmasından korkmuyorum. Acıdan korkmuyorum. Sadece boşluğa uyanmaktan korkuyorum. 

Yalnız bir fırtınada tek bir şimşek olmaktan. Ben bir kılıçsam, camdan yapılmışım ve çatlamaya başladığımı hissediyorum. 

Mare Barrow sadece farklı olduğunu biliyor. Mare'nin kanı, Poyraz'daki sıradan her insanınki gibi kırmızıdır ancak Gümüş yeteneği, yani şimşekleri kontrol etme gücü nedeniyle saray onu gizlemiş ve himayesine almak istediği bir silaha dönüştürmüştür. 

Genç kız, tahtı ele geçirmek için ona ihanet eden arkadaşı Prens Maven'dan kaçmayı başardığında ise şaşırtıcı bir gerçeği keşfeder: Kendisi gibi farklı olan başkaları da vardır. İntikam arzusuyla dolu ve artık taç giymiş bir kral olan Maven peşindeyken, Mare yeni bir göreve atılır: Kendisi gibi yetenekleri olan Kızıl-Gümüş insanları toplayıp bir ordu kuracaktır. Yükselen bir şafak kadar kızıl, gümüş bir mermiden daha hızlı; zalim yöneticileri devirebilecek kadar güçlü bir ordu. Ancak iktidar tehlikeli bir oyundur ve Mare bedelini artık bilmektedir.

"Kızıl Kraliçe'nin hayranları hayal kırıklığına uğramayacak. Aveyard'ın üslubu akıcı, hızlı ve vahşi; Cam Kılıç'ta, serinin ilk kitabına işlediği macera, gerilim ve adrenalinle nişan alıyor, tetiğe basıyor ve hedefi on ikiden vuruyor." -The Guardian-


"Tehlikeli, heyecan verici ve keskin şaşırtmacalarla dolu bu devam kitabı çok ilgi çekici ve nefes kesici."      -Booklist-


"Yüksek tempolu ve macera dolu Cam Kılıç çok güçlü; serinin sabırsız takipçilerini ve distopik fantazya  okurlarını memnun edecek."    -Voya-


Seri olarak en sevdiklerimin arasında kesinlikle.. Kurgusunu çok seviyorum, yazarın kalemi ile de birleşince akıp gidiyor. Ancak benim şikayetim hikayenin gelişmesinde.. Gerçekleşen olaylardan hiç memnun değilim. İkinci kitap için daha güçlü hayallerim vardı. 

Öncelikle devrik prens Cal'in çok daha fazla olaylarda rol almasını ve daha güçlü olmasını beklerdim. Bu kitapta da yine ana karakterlerden biri olamamış. Hatta genelde olayların akışında bulunmasına rağmen ve olaylar Maven'den uzakta geçmesine rağmen o bile daha vurucu ve akılda kalıcı bir karakter hala..

Mare'nin gelişimi, gücünün artması ve stratejik kararlarını sevdim ancak karakter olarak hep kasvetliydi hala da öyle.. Yeni gelen karakterlerin hepsi kendine has ve çeşitliliği ile kendini sevdirdi. Ben daha bir isyan hazırlığı bekliyordum belki onun olmaması kafamı karıştırmış olabilir.

Kitap sona yaklaştıkça aksiyonun artması ve sonunda tabii ki yine hiç olmaması gereken bir yerde bitmesi beni oldukça sinirlendirdi. Sırada ki kitabı yine heyecanla bekliyorum. En sevdiğim karakter Shade oldu tabii o da detaylandırıldığından değil. Belki de sorun tek kişinin anlatmasıdır. Yazar Hem Mare hem de Cal olarak ikili anlatım yapsaydı bu kadar kapalı hissetmezdim okurken. 

Sonuçta kitabı çok sevdim ama küçük bir sitem olarak daha iyi olmalıydı diyorum.. Sevindirici haber ise film anlaşmalarının yapılmış olması.. 











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;