2016/06/21

Beastly Kitap Yorumum



Beastly - Alex Flinn
Puanım 5/4

           Aşk hiçbir zaman çirkin değildir!

Çirkin bir yaratığa dönüşmüştüm. Aynaya bakakalmıştım. Bir hayvandım artık, tam olarak bir kurt, ayı, goril ya da köpek değil, ama ayakta durabilen, neredeyse insan sayılabilecek ama insan olmayan korkunç bir türün örneğiydim. Ağzımdan köpek dişleri çıkıyordu, parmaklarım pençeleşmişti ve her yerimden tüyler fışkırıyordu. Sivilceli ya da ağzı kokan insanları küçümseyen ben, bir canavara dönüşmüştüm.

Peri masallarından mı bahsettiğimi düşünüyorsunuz? Kesinlikle hayır. Yer, New York şehri. Zaman, günümüz. Bu herhangi bir şekil bozukluğu ya da hastalık değil. Sonsuza kadar bu şekilde bir yaratık olarak? kalacağım, tabii büyüyü bozmanın bir yolunu bulmazsam.

Evet, İngilizce sınıfımdaki kızın bana yaptığı büyüden bahsediyorum. Neden beni gündüzleri saklanan ve geceleri etrafta gizli gizli dolaşan bir canavara dönüştürdü? Size anlatacağım. Size eskiden nasıl yerinde olmak istediğiniz zengin, kusursuz bir görünüşü ve hayatı olan adam Kyle Kingsbury olduğumu anlatacağım. Ve sonra nasıl kusursuz bir... canavar olduğumu.

"Leziz bir aşk hikâyesi. Tüm dünyadaki romantikler bu kitaba bayılacak."
-Annette Curtis Klause-

"Fantastik ve gerçekçi kurgunun hayranları için çekici ve sürükleyici bir hikâye."
-Voice of Youth Advocates-(VOYA)

"Peri masalı tutkunlarının mutlaka okuması gereken bir eser." -School Library Journal-

"Gençler Alex Flinn'in hikâye anlatım tarzını ve kusurlu ama en nihayetinde sempatik olan ana karakterine hayran kalacaklardır."  -KLIATT-

"Sanırım on altı yaşında. Adı Lindy. Kitapları... okumayı, böyle aptalca şeyleri seviyor. Lütfen onu al ve istediğini yap. Kızımı al ama beni bırak."
'Bir yazar olarak beni rahatsız eden konularda yazıyorum, genç-yetişkin yazarı olarak sıkça olumsuz davranan ebeveynler duymama rağmen peri masallarında bunlara yer verilmediği için oluşan tutarsızlıklardan rahatsız oluyorum' demiş yazar kitabın sonunda.. Kesinlikle Güzel ve Çirkin'e farklı bir bakış açısı getirmiş.


"Burada insanlar dansa giderken yeni elbiseler alırlar." "Benim gibi birinin, senin gibi birini dansa davet edebileceğine gerçekten inandın demek."
Kyle, çirkin olan herşeyden midesi bulanan, genetik mirasını sonuna kadar kullanan zengin bir çocuk. Babası da kendisi gibi sığ bir işkolik, annesi ise onu terk etmiş. Lisede tüm çevresi kendi karakterinde insanlardan oluşuyor. Kendisi kadar şanslı olmayan sivilceli yada şişman ucubelerden iğreniyor ve duygusal olarak canlarını yakmaktan çekinmiyor.


"İnsan zekiyse daha iyi görünmenin yollarını bulabilir. Kilo verebilir, estetik ameliyat olabilir, hatta yüzünü soydurup dişlerini beyazlatabilirsin."
Okul balosu öncesi, tartıştığı cadıdan intikam almak için kolları sıvadığında baltayı taşa vuruyor ve gece yarısı kendisini tüylü, pençeli bir canavar olarak buluyor. Bilimin ve vudunun çözüm bulamadığı bu durumdan kurtulmak için iki yıl süresi var. Bu sürede gerçek aşkı bulmalı ve kızın onu öpmesini sağlamalıdır. Ancak kendisi bile aynaya bakmaya tahammül edemezken ve babası bile onu görmemek için bir yere tıkmışken bu neredeyse imkansızdır.


"Öyleyse, hiçbir zaman çirkin olmamayı umsan iyi olur,
Kyle. Şu anda asıl önemli olan yerin, yani için çirkin. Yakışıklılığım
kaybedecek olursan, onu geri alacak zekâyı sergileyemeyeceğine

bahse girebilirim. Kyle Kingsbury, sen bir canavarsın."

Benzerlerinden farkı bencil ebeveynleri ve günümüz sorunlarını da işlemesi.. Kitabın filmi çekilmiş, henüz izlemedim ancak peri masallarının modern versiyonlarını seviyorum. 
Oysa asıl söylemek istediğim, 'Kal'dı. Sen tutsağım değilsin. İstediğin zaman gidebilirsin ama lütfen, beni sevdiğin için kal.'



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;