2016/02/12

Cam Şato #4 Kitap Yorumum



Queen of Shadows - Sarah J.Mass

Puanım 5/5
Kitabı okuyalı iki ay olmasına rağmen yeni yorum yapabiliyorum ve bazı detaylarını unuttuğuma eminim. Bu serinin bende yeri ayrı çünkü blog yazmaya, daha doğrusu yazmaya çalışma kararını alma nedenim bu seriyi çok beğenmem ancak ikiden sonrasını bulamamamdı. Anlatımım direk Spoiler içerir. Devamını bekleyenler okumayabilir.

Aelin artık tamamıyla kendi benliğini kabullenmiş ve savaşmak için geri dönmüştür ancak işler beklediğinden daha karışıktır. Üçüncü kitabın sonunda Aedion, Kral tarafından yakalanmış ve Aelin için yem olarak idamdan önce tutulmaktadır. Bunun yanı sıra Chaol canını zor kurtarmış ve kimsenin Dorian'ın akibetinden haberi yoktur. Bu şartlarda Chaol ile buluşan (artık aralarında kesinlikle aşk yok) Aelin asilerin ve suikastçılar kralı Arobynn'ın yardımları ile Aedion'u kurtarmak için bir plan yapar. Dansçılarla birlikte prens Dorian'ın doğum günü etkinliklerinde saraya girmeyi başarır ve Aedion'u kurtarır kurtarmasına ama Dorian'ın içine bir Wyrd prensi yerleştirildiğini farkeder. Arkadaşına verdiği sözü hatırlayarak onu kurtarmanın tek yolunun öldürmek olduğunu düşünür ancak bu hamleyi bekleyen Chaol, asi Nesryn'i Dorian'ı koruması için görevlendirmiştir.

Aelyn'e tam olarak güvenemeyen Chaol topraklara büyüyü getirme yolunu ona açıklayıp açıklamama kararsızlığını yaşarken, en sevdiğim Fae Rowan, Aelin'in tehdit altında olduğunu öğrenip soluğu yanında alır. Bu sırada Morath dağında bulunan cadı Manon, zayıf cadı klanlarından birinin (Sarıbacaklar) Wyrd prensleri ile çiftleşmeye zorlandığını öğrenir. Ancak kralın asıl istediği Manon'un klanıdır ve büyükannesi buna razı gibi görünür. Acımasız cadılar için bile bunun ahlak dışı olması nedeniyle Manon klanını kurtarmak için sessiz bir savaş yürütür ve kendi komutanları ile en değerli cadıları topluluğunun yanında olduğunu öğrenir.

Tüm karakterlerin bir araya gelmesi ve büyüyü bloke eden kulenin imha planlarını yaparlar ve bu sırada bedenden Wyrd prensini çıkarmanın ve bedeni hayatta tutmanın yolunu bulurlar. Maeve'nin 5 savaşçısından birininde Aelin için gelmesi ortalığı tamamen şenliğe çevirir. Sonunda büyü blokajını kaldırıp, Dorian'ı ve hatta öldürerek te olsa Kralı kurtarırlar.

5. kitap için çok heyecanlıyım çünkü sonunda büyü serbest kaldı. Manon ile Dorian yakınlaşacak gibi hissettim. Aelin ise kuzeye yani kendi topraklarına doğru yola çıktı. Savaş tabii ki bitmedi ancak müttefikleri arttı. Esas tehdit Kral değil Morath dağında ki yağveri ki onun planları savaşta büyük rol oynayacak.

Yeni, eski karakterleri, hikaye kurgusu, aksiyon ve aşk,arkadaşlık ve sadakatin sorgulandığı bu hikaye en sevdiğim fantastik seriler arasında yerini çoktan aldı.

The queen has returned.
Everyone Celaena Sardothien loves has been taken from her. But she's at last returned to the empire - for vengeance, to rescue her once-glorious kingdom, and to confront the shadows of her past . . .

She will fight for her cousin, a warrior prepared to die just to see her again. She will fight for her friend, a young man trapped in an unspeakable prison. And she will fight for her people, enslaved to a brutal king and awaiting their lost queen's triumphant return.

Celaena’s epic journey has captured the hearts and imaginations of millions across the globe. This fourth volume will hold readers rapt as Celaena’s story builds to a passionate, agonizing crescendo that might just shatter her world.


Serinin diğer kitapları için: Cam Şato; Karanlık TaçCam Şato - 3/1 ; Cam Şato - 3/2;  Cam Şato - 3/3

14 yorum:

  1. spoiler vermeseydin iyiydi arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yorumladığımda Dex seriyi yayınlamayacak gibi duruyordu. İki yıl geçmesine rağmen üçüncüsünü basmamıştı. Bende benim kadar sevenler için olayları geçmek istedim. Herkes orijinal dilinden okuma şansına sahip olamayabiliyor. Yayınlamaya devam ettikten sonra Spoiler diye uyarı koymam gerekirdi ancak aklıma gelmedi. Uyarınız için teşekkürler...

      Sil
  2. 4. kitabı büyük bir merakla bekliyorum. Yorumun merakımı birazcıkta olsa giderdi ki bu yüzden sana teşekkür ederim çünkü her aklıma geldiğinde aklımı kaçıracak gibi hissediyorum. :D Bu gidişle DEX 4. kitabı anca ben yaşlandığımda çıkaracak, bu yüzden bir şekilde iletişime geçip bana 4. kitabı biraz derinlemesine anlatabilir misin? Ah ayrıca 5. kitap çıktı. Okudun mu? Ve asıl en merak ettiğim, resmen aşık olduğum Rowan ile Aelin ile aralarında bir şeyler oluyor mu? Küçükte olsa bir gelişme?
    Ah ve emeğin için teşekkürler ve eline sağlık. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çokk teşekkürler.. Ben bir kitap manyağı olarak senin gibi okuyup okuyup içime atıyordum. Dördüncü kitap muhteşemdi, türkçesi çıkınca yine alıp okuyacağım. Rowan Aelin'den tabii ki ayrı kalamıyor ve onların adanmışlıkları çok farklı.. Aelin'in gücü muazzam, kitabın sonu tam istediğim gibi bitti. Rowan'la birlikte bir sürpriz ziyaretçileri daha oluyor. Dost ve düşman tam anlamıyla birbirine giriyor. Bunun dışında merak ettiğin ne varsa bana ulaşabilirsin. aklimintavanarasi@gmail.com Aedion en sevdiğim karakterler arasına girdi. Dorian içinse çok üzülmüştüm ama galiba kendince o da kurtuluşu bulacak. Son kitap ise Aelin'in kendi topraklarında geçecek. :)

      Sil
  3. Merhaba. Ben ilk kitabı internet üzerinden okuyordum ve son sayfalar eksik olduğu için bitiremedim. Acaba sende kitabın türkçesi var mı. Ve sanırım dex bu kitabı yayınlamayı bırakmış. Lütfen var de çünkü sonunu okuyamamak beni delirtiyor.

    YanıtlaSil
  4. Selamlar, insanı delirtecek bir durumda kalmışsınız.. Satışta mevcut görünmüyor ve Dex nedense bu seride çok sıkıntılı davranıyor. üçüncü kitabı ikinciden çok sonra bu yıl piyasaya sürdü ve beşinci kitabı yayınlanmasına rağmen henüz bizde dördüncüsü yayınlanmadı. Ben sanırım yine ingilizce okuyacağım. Soruna gelecek olursak maalesef ilk kitabı elimde yok ancak ikincisine devam etme şansın varsa direk geç son sayfaların olmadığını hatırlamayacaksın bile.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. DEX sonunda mesajıma cevap verdi. 4. kitap 2017 bitmeden çıkacak diye. Umarım plana uyarlar çünkü DEX beni bu konuda baya sinir ediyor. A court of Wings and Ruin'de çıksa süper olacak. :D

      Sil
  5. Cevap verdiğin için çok teşekkürler. Bir şekilde davem etmeye çalışıcam. Çünkü konusu ve ilerleyişi cidden kaliteli. Tekrardan teşekekkürlerr :)

    YanıtlaSil
  6. Selamm. sonunda o son sayfaları bulup okudum hatta 3. kitabı da bitirdim. cidden dediğin gibi düşüncek o kadar olay var ki o son sayfaların bir önemi kalmıyor. keşke bende senin gibi kitabı dilinde okuyabilsem ama elimiz dex e mahkum :( en çok merak ettiklerimden birisi Aelin en son kime kalbini açıyor? evet onca şeyden merak ettiğim bu çünkü diğerlerini sormaya başlarsam yol olur :). Her gelen erkek karaktere damat adayı olarak bakmaktan yoruldum. yanıtlarsan sevinirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Forever Rowan diyorum. Adam gerçekten hakkını veriyor. Gerçi Aedion'un da hakkını vermek lazım, ne kadar hayalleri suya düşse de sadakati paha biçilemez. Son kitapta bir ikilem olursa ikisi arasında olabilir derdim ama Aelin ile Rowan'ın arasında ki bağın buna müsaade edeceğini sanmam. Son kitabı ingilizce çıktı biran önce okusam da öğrensek :)

      Sil
  7. Ah bende team rowan der ve susarım. Aedon u pek sevemiyorum açıkcası ben. Cevap verdiğin için teşekkürler sana iyi okumalar bana da iyi beklemeler :)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba. 4.kitabi nerden aldın?

    YanıtlaSil
  9. Merhaba 5 kitap var mı acaba .çıktı mı ?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;