2016/04/23

Çifte Bela Kitap Yorumum



Çifte Bela - H.P. Mallory
Puanım 5/4
Yeraltı Dünyası iç savaştadır. Sebebi mi? Ölüleri hayata döndürebilen bir cadı. Jolie'ye sahip olmayı kafasına koymuş, günaha sokacak kadar seksi bir vampir. İşi ve aşkı arasında gelgitler yaşayan inanılmaz yakışıklı bir warlock. 

Kim demiş sarışınlar daha çok eğlenir diye?

Kendisini güçlü bir perinin büyüsüne karşı savunduktan sonra bilincini kaybeden Jolie Wilkins kendine gelir ve dünyasının tepetaklak olduğunu, Yeraltı Dünyası yaratıklarının savaşın eşiğinde olduğunu fark eder. 

Yeraltı Dünyası kraliçe olmaya çalışan Bella'nın başlattığı cadının cadıya ve yaratığın yaratığa karşı mücadele ettiği bir savaşla ikiye bölünmüştür. 

Jolie'nin aklındaki tek amaç, onu neredeyse öldüren vampir Ryder'ın göğsüne bir kazık saplamakken, şimdi bir de warlock işvereni Rand'in sevgisi ile gizemli ve seksi vampir Sinjin'in sevgisi arasında bir seçim yapmalıdır. Tüm bunlar bir kızın hayatını mahvetmeye yetmezmiş gibi Jolie'nin bildiği her şey, tüm hayatını etkileyecek bir olayla alt üst olacaktır.

Serinin ilk kitabında ana karakter Jolie'yi sevip sevmediğime karar verememiştim. Eh şimdilik çok emin olmamakla birlikte sevdiğime karar verdim. Bu Rand'le ve Sinjin'le olan ilişkisi bana başka bir fantastik seriyi hatırlattı ama hangisi emin olamadım. Anita Blake desem değil, başka da ne vardı unuttum. Sonuçta ikinci kitabı daha çok sevdim. 

O kadar hazırlanılan yeraltı dünyası savaşı sonunda oldu ki bende bir ohh çektim. Ancak savaş çok beklediğim gibi kanlı gerçekleşmedi. Zaten doğaüstü yaratıkların işlerine akıl sır ermez. Ancak savaş başladıktan sonra büyük bir sürprizle karşılaştım ve son 100 sayfayı çok sevdim.

Sinjin, tam olarak bildiğimiz vampir türlerinden.. Karşı konulmaz, çekici, ukala, çabuk sinirlenen, vs. Rand ise, her ne kadar fazla warlock tecrübemiz olmasa da hala favorim.. Gerçi ahlak anlayışı bazen kesinlikle boğucu olabiliyor. Bu kitapta Rand'in daha önce bir cadı ile birleştiğini öğrendik ki.. Ayrılmasının tek yolu olan ölüm gerçekleşmiş. Ama sonlarda gelişen olaylar bu anlamda kafamı karıştırdı.

Jolie'nin bazı kendi gevezelikleri hala arada fazla gelse de karakter olarak bu kitapta biraz daha toparlamış, kendisi ile barışık ve güçlerine daha hakim ki buda beni okurken mutlu etti.

Kitabın özetine gelirsek, Jolie kendini toparladıktan sonra resmen savaş için saflar belirleniyor ve anlaşma şartları oluşturuluyor. Savaş öncesi hazırlılar gerçekleşirken Rand, tabii ki Jolie'yi dışında bırakmaya çalışıyor. Ancak Periler Kralı ve Sinjin'in yardımını alan Jolie, onu atlatmayı başarıyor. Kendini savaş için güçlendirmeye çalışan Jolie, bir yandan da Rand'le ilişki sorunlarını çözmeye çalışıyor. Birde ilk kitaptan beri fellik fellik aranan bir kahin vardı ki o da bulundu.

Umarım üçüncü kitapta çözülmüş olur. Çünkü bir kitaba daha onların zevzeklikleri ile katlanamam.Her ne kadar karakterler, aksiyon ve kurgu iyi olsa da bu kitaplarda tam olarak yerine oturmayan bir şey var. Ama ne olduğunu anlayamıyorum. O yüzdende bir puan kırdım. Ancak piyasada ki fantastik serilerin çoğunu, çok tutanların hepsini okumuş biri olarak son zamanlarda sıkıntı yaşıyordum. O yüzden bana ilaç gibi geldi. 

Alıntılar
Ama bu olayla alakam olsun istemiyordum. Kafamı karıştıran düşünceler zihnimde dolaşıyordu. Rand’i seviyordum ama Sinjine de bir şeyler hissediyordum. Rand’i seviyorken Sinjin’den de bu kadar hoşlanmam doğru muydu?

Çünkü sen özelsin, Jolie. Sen eşsizsin ve bir gün güçlerinin boyutlarını fark edeceksin. Sen daha önce gördüğüm hiçbir Yeraltı yaratığına benzemiyorsun ve seni hep erişebileceğim bir uzaklıkta tuttum çünkü seni korumak için inanılmaz bir ihtiyaç duyuyorum.

Çok doğru söylüyordu. Her iki türün üremesi için de doğuma gerek olmadığından kurt adam ve vampirlerin sayıları oldukça fazlaydı ama aynısı cadılar için söylenemezdi. Bizim türümüz yavaş yavaş ölüyordu çünkü kadınlar doğurmakta
zorlanıyorlardı.

“Evet, ” dedi kesin bir şekil de. “Ayrıntıları hatırlayabilsem yaşayabileceğimi sanmıyorum veya yaşamayı başarsam bile aklımın yerinde olacağım düşünmüyorum. İşte iki cadı arasındaki aşk yıkıcıdır dediğimde bunu kastetmiştim. Hafife alınacak bir şey değil.”

Serinin ilk kitabı Ateş, Kazan ve Bir Tutam Aşk - H. P. Mallory yorumum için tıktık!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;