2017/03/08

Son Yıldız Kitap Yorumu


son yıldız ile ilgili görsel sonucu

Son Yıldız - Rick Yancey
Puanım 5/4

Düşman öteki. Düşman biziz. Düşman burada, yukarıda ve hiçbir yerde. Dünya'yı istiyorlar, dünya'nın bizim olmasını da. Bizi yok etmeye geldiler, bizi kurtarmaya da. 

Düşman onlar. Düşman kendimiz. Düşman her yerde ve hiçbir yerde. Bizi yok etmeye geldiler. Ve kurtarmaya. 

"Son HİT!" 
-Daily Mail-

"Hızı NEFES KESİCİ." 
-Heat -

"İnsanın içini kavuran, akıllardan çıkmayacak bir FİNAL." 
-Kirkus Review-

Tehlike uzakta mı yoksa soluğun kadar yakın mı? Tüm bilmecelerin altında tek bir gerçek yatıyor. Cassie ihanete uğradı. Hileci de. Zombi. Kuzu… ve gezegenimizde yaşamış 7.5 milyar insan. Önce Ötekiler, şimdi de bizim tarafımızdan. 

Sona yaklaşırken Dünya'da kalanlar, neyin daha önemli olduğuna karar vermek zorunda: Kendilerini mi… yoksa bizi insan yapan şeyi mi kurtaracaklar? 

"Modern bir bilimkurgu şaheseri…" 
-USA Today-

"Fırtınalı final kitabında zaman daraldıkça hikâye daha da keskinleşiyor. Elinizden bırakamayacağınız bu kitap, serinin ortaya koyduğu gerçeği kanıtlar nitelikte: Mesele başından beri uzaylılar değil..."
-Booklist-


Serinin bitmiş olmasından dolayı çok mutluyum. Nadiren sevdiğim serilerde böyle hissederim ancak son kitabı başlarda bana zorlama yazılmış gibi geldi. Akıcı dili ve hız kesmeyen aksiyonuyla kendini okutmayı başarsa da final kitabına göre bir tık zayıf kalmış. 

Ben konunun kaldığı yeri toparlayana kadar sonunda 100 sayfa kadar geçmişti zaten. Hikayenin finalini sevdim. İhanetin kimden geleceğinin bilinmemesi ile çoğu kez ana karakterleri öldürebilirdim herhalde diye düşündüm. Planlanan 5. Dalga bana biraz zayıf geldi. Depremler, Tsunami'lerden sonra daha yaratıcı ve korkunç bir son olabilirdi. Bu kurgunun korkunç olmadığı anlamına gelmiyor tabii ki..

Ana karakter Cassie, benim özellikle bağlandığım bir karakter olmadı hiç bir kitapta, bunda da sıradanlıktan bir tık sonlarda yükselmiş. Beklentimi tam olarak karşılamasa da kötüde değildi. Özellikle sonu beni biraz şaşırttı. Bu açıdan Uyumsuz Serisi gibi bir sürprizle karşılaşmayı beklemiyordum. 

Kurguda ki umudun ve savaşın hiç bitmemesi tüm kitaplardan aklımda kalan en önemli mesaj oldu. 


Serinin Diğer Kitapları;
1) Beşinci Dalga
2) Sonsuz Deniz












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;