2016/07/25

Bekir Kitap Yorumum


Bekir - Işıl'ca
Puanım 5/4

Yaşam, Umut Üzerine Kurulan Camdan Bir Dünya…
Aşk; Bekir'in kaderine yazılmış bir vuslattı ve savaşmadan bu aşka ulaşamayacaktı. Yıllar boyu sadakatle savaşacak, ruhunun karanlığını aşkıyla aydınlatacaktı... Her şeye rağmen sabırdı aşkı... 

Ne geçmişi... ne geleceği... ne umutları yön verecekti hayatına. Dua olacak bir cümle girecekti ailem diyeceği insanlarla birlikte karanlık çökmüş öksüz ruhuna... 

İyiyim... İyiyiz... Biz hep iyi oluruz.
Yıllarca içini kemiren kimsesizliğe, ailem diyeceği, uğruna canını vereceği insanlarda bulduğu sevgi cevap verecekti. 


Kan olmak değildi mesele... 
Mesele can olmaktı...


Aşkı sen yaz… ben yazayım… istersen bir ömür birlikte yazalım..
Bekir ile Selma'nın dillere destan aşkının, sessiz Bekir'in geçmişinden günümüze yaşadıkları, hayatta kalma mücadelesi ve Duygu'nun ısrarla vurguladığı merhametine bolca tanık olacağınız, bu kadar sabırda yok artık dedirtecek çook güzel bir kitap olmuş. Bekir'in sessizliğinde ki çığlıklarına tanık olmak enteresandı. Yazarın diline zaten alıştım artık, kalemi de aynı akıcılıkta devam ediyor.
Aşk delilikti. Kapana kısılmaktı. Sonu ucu başı belli olmayan bir yoldu ama güzeldi.
Bir Türk Masalı tam gaz devam ederken, Ali'm kitabının aksine daha çok geçmişin anlatıldığı bir hikaye kurgulamış yazar.. Ee bu develeri ve aileye yeni katılanları benim gibi çok sevenler için küçük bir hayal kırıklığı olabilir. Sedat ile Bekir'in askerde tanıştıklarını biliyorduk. Ancak detayları bizzat Bekir'in ağzından okumak başka.. Dursun ile Durmuş'a bayıldım.
Ben... ipsiz, sapsız, yuvasız Bekir. Birinin kalbinde yer mi etmiştim?
Yine en çok içimi acıtan Duygu'nun hikayesinin Bekir versiyonu oldu ki, bir de sırada Sedat versiyonu gelecektir diye ümit ediyorum, daha ne kadar acıtabilir. Birbirlerine olan güvenleri ve kimsesizliklerinden gelen aile olma içgüdüsü çok kuvvetliydi. Geçmişleri ve içine atıldıkları hayatta ki vicdan muhasebesi de Bekir tarafından sıkça yapılmış.

Selma'yı, Bekir'in gözünden okuyup sevmemek elde değil. Ancak kavuşmalarının o kadar uzun sürmesi gerekmiyordu bence.. İlk kitapta da aynı düşünmüştüm. Sonunda ki günümüzü anlatan bölüm en sevdiğim oldu. Belki yazar Sedat'ta daha kapsamlı yer verir. 


Bir Türk Masalı Serisi
1) Duygu
2) Ali'm








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;