2016/05/09

Bellek - Jennifer Rush Kitap Yorumu


Bellek - Jennifer Rush
Puanım 5/4
Anna, Şube'den Sam, Cas ve Nick'le birlikte kaçtıktan sonra saklanarak ve Sam'in kurallarına uyarak hayatta kalmayı öğrenmeye çalışır: Dikkat çekme. Her zaman yanında silah taşı. Bulunduğun yeri tanı. Arkanı kolla. 

Anıları su yüzüne çıkmaya başlayan Anna çocukluğundan biriyle karşılaşınca sadakati sınanır. Bu, Şube'nin bir oyunu mudur yoksa Anna'nın sürekli umut ettiği kavuşma mı gerçekleşiyordur? Tüm cevaplarsa daha büyük bir sorunun arkasında gizlidir: En başında Anna'nın anıları neden silinmiştir?

"Gelişmiş teknoloji ve büyük bir devlet komplosu okurları soluksuz bırakacak." 
-School Library Journal-

"Kimlik karmaşası, gizem ve hız kesmeyen bir aşk hikâyesiyle tamamlanan, kalp atışlarınızı hızlandıracak Bellek, elinizden bırakamayacağınız bir macera sunuyor." 
-Lissa Price-

"Bu gerilim romanı, okurları koltuklarına yapıştıracak. Kesinlikle sürükleyici bir hikâye." 
-Kirkus Reviews-

"Serinin ikinci kitabında macera tavan yapmış. Romantizmin yanı sıra aile ilişkilerinin ön plana çıkması okuru derinden etkileyecek." 
-Booklist-

"Sırlar, şaşırtmacalar ve ihanetlerle dolu bir gerilim. Bayıldım. Bir sonraki kitabı sabırsızlıkla bekliyorum."
-Kim Harrington-


Serinin ilk kitabı olan Amnezi yorumumu okuyanlar bilir ki kelimenin tam anlamıyla bayılmış ve büyük bir sabırsızlıkla bu kitabı bekliyordum. Bu kitap ilk başlarda daha durgun başlasa da, aksiyon son hız dahil oldu ve ilkini bu yönden aratmadı. Yazarın kurgusunda da sıkıntı yoktu ve yazar ters köşe bir kaç olay ile zekasını ortaya koymuş. Ancak ben kendi adıma olayların akışından çok memnun kalmadım.

Daha enteresan bir ilerleme mi bekliyordum bilmiyorum. Kitabın sonunu da beğendim. Sanırım beni rahatsız eden şube dahil her şeyin bir şekilde Anna'ya bağlanması, herkes onu korumaya çalışırken onun gereksiz riskler alması, güvenini sürekli yanlış insanlara kullanması (yani kitabın özü belli, kimseye güvenme, illa güveneceksende yol arkadaşlarına güven), birden yeteneklerinin gelişmesi ki anlatılan süre iki kitabın toplamında çok az bir zaman, dövüşmeyi öğrenmek için ya da uygulamak için çok yeterli değil.

Biraz boşluk hissi yarattı bende, karakter olarak Anna'dan tatmin olmadım. Ama Sam, Cas, özellikle ukala Nick ve hain Trev'de olmak üzere hepsine sonuna kadar bayıldım. Bu kadar güvenilmez bir ortamda yaşamak, herkesten saklanmak zorunda olmak, sürekli hafızanın silinmesi ihtimali (pek uzak değil)
... Kesinlikle filmi çekilir diye düşünüyorum. 


Seri üç kitap ve dört ara kitaptan oluşuyor. Gerçi ana kitaplar bu kadar kısayken, ara kitapları dergi midir bilemedim. Pegasus genelde çok bekletmese de, bu kitap yeni Çevrildiği için daha bir süre üçüncü için bekleyeceğiz gibi görünüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;