2016/09/06

Paris'te Aşk Kitap Yorumum // Anna And The French Kiss


paris'te aşk stephanie perkins ile ilgili görsel sonucu

Paris'te Aşk - Stephanie Perkins
Puanım 5/4

Ah Aşk... Ne Seninle Ne de Sensiz... Bu kitabı okuduğunuz süre boyunca âşık olma hissi bütün benliğinizi saracak...

Anna; babasının isteğiyle lisedeki son yılını Atlanta'dan, evinden, annesinden, en yakın arkadaşı Bridgette'den ve hoşlandığı çocuk Toph'tan ayrı bir şekilde geçirmek zorunda kalmış ve Paris'teki Amerikan Okulu'na yazdırılmıştır. 


Hem alıştığı yaşam tarzından uzaklaşmak hem de yeni bir kültüre uyum sağlamaya çalışmak Anna için çok zordur. Fakat kısa zaman içinde kendine yeni arkadaşlar edinir. 

Tabii onu Paris'te özel hissettiren biri vardır: Etienne. Fakat Etienne başka biriyle ilişki yaşamaktadır. Anna; Etienne ve Toph arasında gidip gelmekte ve ait olduğu yeri yani "ev"ini aramaktadır.

Çok sevdiğim bir lisem vardı; artık yok.
Çok sevdiğim bir çocuk vardı; artık yok.
Çok sevdiğim bir arkadaşım vardı; artık yok.

Artık Paris benim de evim.
Yeni arkadaşlar, yeni aşklar…
Ah aşk…
Ne seninle ne de sensiz…

Oysa ben imkânsızı değil, gerçek aşkı arıyordum.
Ama aşk, hayallerde yaşanamayacak kadar gerçek; hayalleri süsleyecek kadar pembeydi Paris'te…


Aslında amacım Isla ve Mutlu Son'u okumaktı ancak yazarın ana karakterlerinden Josh 'un Anna & French Kiss kitabının yan karakteri olduğunu ve sonraki zamanda geçtiğini öğrenince yazarın bu kitabından başlamak istedim. Öncelikle kitaplar seri değil yani birbirinden bağımsız okunabilir. Stephanie Perkins kesinlikle en sevdiğim karakter yaratıcılarından biri.. 

Karakterleri o kadar kusurlu ve gerçek hayatın içinden ki sevmemek elde değil. Dili çok sade ve akıcı olduğu için rahatlıkla okunabiliyor ve hikaye su gibi akıyor elinizden.. Kitabın ismine gelince Anna ve Fransız Öpücüğü çok güzelmiş neden değiştirmek istemişler anlamadım. Zaten orijinal adını kullansalardı çoktan okumuş olurdum. 

Konusuna gelirsek, Anna babasının entellektüel arkadaşlarına kültürlü görünebilmek için kızını gönderdiği Paris'te ki yatılı okula gitmekten nefret ediyor. Zaten o kadar ürkek ve içine kapanık ki ilk başlarda yemek bile alamadı. Neyse ki çok çabuk bir arkadaş grubuna dahil oldu ve Paris'e alışmaya başladı. Aslında hikaye salt bir aşk hikayesinden çok dostluk, ilk aşk ve aileleri tarafından yatılı okula terk edilen çocukların yaşamları ile ilgili.. Hele o kardeşini özlediği kısımları resmen içimde hissettim. Tatil için eve döndüğü zaman ise tam bir hayal kırıklığıydı.

“Paris’e hoş geldin, Anna. Seni burada gördüğüm için çok mutluyum.”

Hikayeyi ve karakterleri çok sevdim. Hele bir Etienne St. Clair var ki.. İlk aşkın midede oluşturduğu kelebeklerden, sokağa çıkma korkusuna her tema incelikle işlenmiş. Paris'te gezdikleri yerler ve kültürel anlatımlara da bayıldım. Ancak çeviride ve yazımda bazı hatalar vardı ki hikaye bu kadar içine çekmese beni çok rahatsız ederdi. 1 puan onun için kırdım zaten.. he birde orijinal kapağına bayıldım bu kapak her ne kadar yurt dışında kullanılmışta olsa çok ısınamadım.

Alıntılar

anna and the french kiss ile ilgili görsel sonucu

Öğle arasında, kalabalığı takip edip kafeteryaya gittim. Makarna çok güzel kokmasına rağmen sıraya girmeyip doğrudan meyveni-ve-ekmeğini-kendin-seç tezgâhına yöneldim.
Bu kadar ödlek biriydim işte. Menüden Fransızca sipariş vermektense açlıktan ölmeyi tercih ederdim. 

Uykumuz gelip artık konuşmaya halimiz kalmayana kadar bunu düşünüp durdum. Biz bir bütündük. Benim nefesim. Onun nefesi. Benim nefesim. Onun nefesi.
Bunu ona asla söyleyemezdim ama bu, doğruydu. Bu bütünlük, evimizdi. İkimiz için de.

Nasıl bu kadar aptal olabilmiştim?
Kendimi ona âşık olmadığıma inandırmayı nasıl başarmıştım?


Benim kendi arkadaşlarım, bize özel şakalarımız, kaçamak öpücüklerim vardı. Keşke annemler bana şu seçeneği sunsalardı: “Son yılını Atlanta’da mı yoksa Paris’te mi geçirmek istersin?”


Yazarın diğer kitabı Lola ve Komşu Çocuk Yorumum için tık tık!























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;