2015/12/31

5. Dalga - Rick Yancey



5. Dalga - Rick Yancey 
Puanım 5/5

1.Dalga Dünya Karanlığa Gömüldü
2.Dalga Sadece Şanslı Olanlar Kurtuldu
3.Dalga Sadece Şanssız Olanlar Sağ Kaldı
4.Dalga Tek Bir Kural Geçerliydi: Kimseye Güvenme
5.Dalga Artık Kimse Ne Olacağını Bilmiyor


Uğrunda yaşadığımız her şeyi yok ettiler. Şimdi de uğrunda öleceğimiz şeylerin peşindeler!

"Bu kitaba başlarken diğer her şeyi bir kenara bırakmaya HAZIR OLUN. Başınızı döndürecek hızı ve uğrunda savaşılanlar sizi büyüleyecek. Uzun zamandır bu kadar SÜRÜKLEYİCİ bir hikâye okumamıştım."
-Cinda Williams Chima-

"KAHRETSİN ile VAY CANINA tepkileri arasında gidip geliyorsunuz. Basitçe anlatmak gerekirse, bu kitap yıllardır okuduğum en iyi kitaplar arasında."
-Melissa Marr-

"Nefes kesici, TEMPOLU ve ÖZGÜN bir yapıt. 5. Dalga okurların elinden düşüremeyeceği EDEBÎ BİR TSUNAMİ."
-Melissa de la Cruz-

Normalde uzaylı kitaplarını ,filmlerini vs. sevmem. Küçük yeşil yeşil adamlar, kendini bizden üstün gören bir ırk falan çok klişedir. Ama bu kitaba tek kelime ile bayıldım.

Cassie' nin canlı, eğlenceli karakterine ve kendisini dünyada kalan son insan zannederken ki günlüklerine bayıldım. Cassie liseye giden ve Ben Parker'a aşık olan sıradan bir kız.. Ancak dünya yörüngesine bir uzay mekiği yerleşince tüm dünya ile birlikte onunda hayatı altüst oluyor. Diğerlerinin insanlığın üzerine saldığı ilk 4 dalgada annesini kaybediyor.

5.Dalga'da ise babasını.. Babasını kaybettiği gün kardeşine de hükümet koruması diye el konulunca, dünyada tek başına kalıyor. Peşindeki avcıdan kaçıp kardeşini bulmak için uğraşırken, uzaylı avcı Evan'la aralarında aşk doğuyor. Sevgiyi bilmeyen bu türün sevgi karşısında hissettikleri, Cassie'nin kardeşini bulma kararlılığı.. 

Bunun yanı sıra kardeşi Sam ile Ben Parish kampta bir araya geliyor. Uzaylıları temizlemek için askeri üstlerde eğitim alıyorlar. Gerçek ile yalanın ustaca içiçe geçtiği bu yeni dünyada, ellerinde kalan tek şey sevgi, azim ve cesarettir.
Kesinlikle tavsiye ederim.

''Hayatta kalan son insansam (ki muhtemelen de öyleydim) mahvolmuştum. Ama eğer öyleysem, türümün sonuncusuysam, insanlık tarihinin son sayfasıysam, hikayenin böyle bitmesine hayatta izin vermeyecektim.  Son kişi olabilirdim ama hala ayaktaydım. Terk edilmiş bir otobanda, ormanda onu bekleyen ve yüzü görünmeyen avcısıyla  yüzleşecek olan kişiydim. Ben ne kaçıyordum ne de saklanıyordum, ben yüzleşiyordum.  Çünkü eğer son kalan bensem, insanlığın ta kendisiydim. Ve eğer bu insanlığın son savaşıysa, onun savaş meydanı da bizzat bendim.''

Film Fragmanı;


Filmi sonunda izleyebildim. Genelde yorumlarda yerden yere vurulmuş, bu yüzden büyük bir beklentiye girmedim. Belkide bu yüzden beğendim. Daha iyi olabilirdi mutlaka ama kitaptaki ana duyguyu veriyor. Oyunculuklara gelince, yapay değildi. Oscarlık olmayabilir ama izlenebilecek bir yapım olmuş. 5 üzerinden 4 puan veririm.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;