2015/12/31

Sevgili Küçüğüm - Julie Cohen


Sevgili Küçüğüm - Julie Cohen
Puanım 5/4

En yakın arkadaşınıza her şeyinizi verebilirsiniz… Peki, ya bebeğinizi isterse?

Ben ve Claire mükemmel bir çiftti, en azından öyle görünüyorlardı. Oysa her şey göründüğü gibi değildi… 


Romily yıllardır en yakın arkadaşı Ben ve eşi Claire'ın bir çocuk sahibi olmaya çalışmalarını seyretmek zorunda kalmış ve sonunda onlara geri çeviremeyecekleri bir teklif sunmuştu: Onlara hayalini kurdukları tek şeyi verecek, taşıyıcı anne olacaktı.

Romily zaten bekâr bir anneydi ve ikinci bir çocuk aklındaki son şeydi. Fakat hamilelik, Romily'yi etkisi altına alan, Ben ve Claire ile olan arkadaşlığını tehlikeye atan, hatta onların ilişkisini paramparça edebilecek tüm o duyguları da beraberinde getirmiş, bir anda ortaya dökmüştü. 


Yıllardır herkesten saklamayı başardığı hislerini bile… Şimdiyse ortada iki anne, her ikisine de ait bir bebek ve verilmesi gereken imkânsız bir karar söz konusuydu.

"Aşkın ve arkadaşlığın bu hem acı hem tatlı hikâyesi inanılmaz derecede etkileyici."   -Closer Magazine-

"İçinize işleyecek ve gerçekten düşünmenizi sağlayacak."   -The Sun-

"İncelikle ele alınmış bir roman… ilgi çekici, büyüleyici ve sizi derinden etkileyecek."  -Rowan Coleman, Hatıralar Kitabı romanının yazarı-

"Duygusal ve ilham verici bir roman."   -Abby Clements-

"Güçlü ve yürek burkan bir hikâye."   -Miranda Dickinson-


Kitabı okumadan önce en yakın kız arkadaşı sanmıştım. O yüzden de aşıktır diye düşünmemiştim. Aşk işin içine girince de pişman oldum. Ama kitap devam ettikçe garip bir biçimde içine alıyor. Samimi ve duygusal bir hikaye, empati şansınız çok fazla (gerçi şahsen hiç yapmadım çünkü olmaz, düşünmem bile, teklif dahi edilemez)..

Ben ve Claire çift olarak mükemmel, her çocuğun isteyeceği ebeveynler o kadar ki Romily'nin kızı arkadaşlarına onların gerçek anne babası olduğunu söylüyor. Bu kısımda çok üzüldüm. Ancak bu çiftin çocukları olmuyor. Claire artık bu konuda çabalamaktan çok yorulduğunu fark edince tedavileri bırakma kararı alıyor. Bu sürecin ne kadar sancılı olduğunu görmek inanılmazdı.

Romily, Ben'in en yakın arkadaşı ve ona aşık.. Klasik bar görüşmelerinde Ben ona Claire ile olan sorunundan bahsedince kendisini taşıyıcı annelik teklif ederken buluyor. Ertesi sabah uyandığında yaptığına inanamıyor ancak Ben'i ortada bırakması mümkün değil. 

Hamile kaldıktan sonra bebeğini gerçekten verip veremeyeceğini bilmiyor. Bu konuda yaşadığı gelgitler, bir yandan kızı ile olan ilişkisi ve kızının babasının ortaya çıkması ki adamın kızının varlığından haberi yokmuş. Bir yandan da müzede ki işi derken çok yoğun, duygusal karmakarışık bir ruh halini anlatan bu kitaba bayıldım.

Yazarı tebrik etmek lazım. Okurken boşlukta bırakmamış, gereksiz kafa karışıklıkları yaratmamış. Keyifle okudum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;