2016/02/23

Son Karşılaşma - Kitap Yorumum

Son Karşılaşma - Denise Grover Swank
Puanım 5/4

Bir şeyin yeniden doğması için Önce ölmesi gerekir

Bu savaş, kavgayı bitirecek 

Dört kişi birleştiğinde

Dördü savaşacak, ikisi kalacak
Ve sonunda dünyanın dengesi yeniden sağlanacak...

Kalplerini ve güçlerini sonsuza dek birbirlerine bağlayan Emma ve Will için ölümcül elementlerin oyunu dışında kalabilmek neredeyse imkânsızdır. Onlar bu tehlikeli oyunda birer piyondur. Doğaüstü güçleri olan ölümsüz elementlerin bir savaşıdır bu. Binlerce yıl önce başlayan ve yakın zamanda son karşılaşmanın yaşanacağı savaş...

Ve asıl merak edilen, dünyanın dengesini yeniden sağlayıp binlerce yıldır süregelen bu oyunda anahtar oyuncu kim olacak?

"Elementlerin savaşında sona yaklaşılıyor, dünyanın dengesi değişiyor ve serinin takipçilerini uzun süre hafızalardan çıkmayacak bir final bekliyor."
-Amazon-

"Serinin kurgusundaki kusursuzluk ve sürükleyici anlatım tarzı Son Karşılaşma'da da kendini hissettiriyor."
-Fresh Fiction-

"Swank, okuyucunun ilgisini her saniye canlı tutmanın yolunu çok iyi biliyor. Güçlü ve sıra dışı bir hikâyenin temeline oturttuğu serisi de bunun en büyük kanıtı."   
-Booklist-

Serinin ilk üç kitabını 2015'te ve arka arkaya okumuştum. Son kitabın başlarında bazı bölümleri unutmuş olduğum için azıcık zorlandım ama hikaye o kadar akıcı ki, hiç soluk kesmeden akarken hemen adapte oldum. Final kitabı bence azıcık daha etkileyici olabilirdi. 

Şaşırtma unsuru yaratmak isterken, ilk kitapta kendi ayakları üzerinde durabilen Emma'yı almış, mızmız kendine hayrı olmayan birine dönüştürmüş yazar. Bu da okurken beni yordu işin aslı.. Elementlerin soğuk ve hesapçı olmaları, güvenilmez olmaları tamam da, Marcus'un özenle gizlediği kendi planı yani bu ne? , ne gerek var ki? dedim.

Ve sonunda Emma ile Emmanuella'nın karşılaşmasında,
ya çeviri hatası olmuş ya da yazar şuurunu kaybetmiş. Son sayfada ne olduğu anlaşılamayan bir kısım bırakmış ki bu final kitabı olduğu için çok gereksiz.. Ama yazar ya çok tuttu bende bu seriyi uzatayım, bakalım talep gelir mi diye düşünüp kendisine açık kapı bıraktıysa da bence bu seriden dahada hikaye çıkması sadece kurguyu gölgeler.

Evet bir seriyi daha böyle kafa karışıklığı ile bitirdim. Seri genelinde Emma çok sevdiğim bir karakterdi ama son kitapta bu biraz sallandı. Will, baştan sona kadar kaya gibi sağlam durdu ve en sevdiğim karakter oldu. Jack ise, yani henüz 5 yaşında yaşadığı tüm karmaşalar doğal, ne bekliyorsunuz ki..

Elementler, beni çok şaşırtmadı. Marcus belki azıcık.. Alex ve Raphael, iki pislikten de nefret ediyordum. Sonuçta seri olarak çok başarılı, final kitabını seri ile birlikte okusam belki konudan kopmamış olacağım için daha çok beğenebilirdim, okumadıysanız serisini tavsiye ederim.

ilk üç kitabın toplu tanıtımı ve yorumu için tıklayın.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;