2016/02/11

Ölümcül Oyuncaklar Seri Yorumu

 
Ölümcül Oyuncaklar Serisi 
Puanım 5/4
Serinin ilk kitabı için yeni dizi çekilmeye başlamışken, hem genel olarak hikaye hakkında hemde dizi hakkında yorum yapmak istedim.
Gölge avcıları ''Ölümcül Oyuncaklar'' serisinin kurgusu çok iyi. Okuduğum serilerde en akıcı ve aksiyonu bol olan kurgulardan diyebilirim. 2 yıl önce filmi çekildiğinde hem bazı karakterlere ısınamamıştım hemde 120 dk ya sığmayacak kadar aksiyonu bol olduğundan meydana çıkan senaryonun kitabın verdiği keyfin yanına bile uğramadığını düşünmüştüm. Eh hayranlarının çoğu benim gibi düşünüp, yaşasın sosyal medya sayesinde seslerini duyurunca yapımcılar ve yazar ortak bir karar alarak dizi çekmeye karar vermişti. Ocak ayının ortasında yayınlanmaya başlayan diziyi başarılı buldum. Resmen aksiyona aksiyon eklemişler. Oyuncularınıda sevdim..

Serinin kurgusunda yazar kendine öncelikle bir fantastik dünya alt yapısı oluşturmuş. Yer, zaman ve karakterleri değiştirip bu fantazya üzerinde aksiyonu, aşkı, dostluğu anlattığı hikayeler oluşturuyor.Gölge Avcıları(yarı melek ve yarı insan) ana karakterlerinden yola çıkılan kitaplarda aşağı dünya ve sıradanların oluşturduğu iki dünyayı harmanlamış. Clary ana karakterimiz kafayı yemiş ve insanlığı yok etmek üzere olan Valentine'in kızı ancak kendisinin seri başında babasından haberi yok zira babası da onu bilmiyor (annesi ona hamileyken kaçmış). Kitaplarda okuyanlar bilir ancak okumayanlar için spoiler olacak Jace ile ikisinin kardeş olduğunun zannedildiği bir dönem var bunun dışında kesinlikle bayılarak okudum. Aşağı dünya gölge avcıların yanı sıra vampirler, periler, iblisler, büyücüler ve kurt adamlardan oluşuyor ve kendi aralarında bir ateşkes anlaşmaları var. Gölge avcıların görevi insanları korumak ve anlaşmanın bozulmasını önlemek. 

Başlıca karakterler;
Clary: Aşağı dünyadan haberi olmayan ve sıradan insan gibi yetişen Clary, 18 yaşına girdiğinde iblislerin saldırısına uğruyor ve annesi babası tarafından kaçırılıyor. Ona yardım eden gölge avcıları ile neler olduğunu öğrenmeye çalışırken gerçeği keşfediyor ve annesinin onun hafızasını sildirdiğini anlıyor. Gölge avcısı olarak geç kaldığı eğitimi almaya başlıyor ve sıfırdan sembol yaratabiliyor. (Semboller gölge avcılarının sessizlik, kilit açma, iyileşme, vs.. neredeyse herşey için kullandığı rünler)

Jace: En sevdiğim gölge avcısı :) Annesi kendisi bebekken ölmüş, babası ise çember üyesi olduğu için hain ilan edilmiş ve Valentine tarafından öldürülmüş. Bunun üzerine enstitünün bakımına verilmiş biraz ukala, sorunlu ve tabiri caizse zıpkın gibi karakter. Clary ile aşklarına bayıldım.

Alec: Jace'in parabataisi.. (bir çeşit gölge avcısı terimi, birbirlerine bağlanmışlar savaşlarda çok yararlı olan bu bağ ikisinden birinin ölmesi durumunda diğerininde bir parçasının ölmesi anlamına geliyor) Jace ile birlikte büyümüşler. İlk başta Clare'i kabul etmemiş ve oldukça uyuz davranmış olmasına rağmen sevdiğim karakterlerden biri..

Isabelle: Alec ile Jace'in kardeşi.Kendine özgüveni çok yüksek, iyi bir savaşçı, çok seksi ve aynı zamanda inanılmaz kafa bir karakter..

Simon: Clary'nin en yakın arkadaşı. Bütün bu olaylar olurken ne yazık ki insan olarak kalamıyor ve vampire dönüşüyor. Her ne kadar vampirse olsa korkak, çok komik, eğlenceli ve sağlam bir karakter..

Marcus Bane: Gölge avcılarının tüm kitaplarında bulunan iblis büyücü karakter..
ölümsüz olduğundan dolayı biraz cool, gölge avcılarından uzak kalmak isteyen ama Alec'e aşık olunca kendini sürekli onlara yardım ederken bulan bu büyücü karakteri çok sevdim. Yazar Magnus Bane için bir novellada yazmış ancak onu okumadım.

Her ne kadar daha pek çok karakter olsa da en sevdiklerim ve baş karakterler bunlar..

Dizideki Jace ve Clary.. Eh filmde ki Jace karakteri daha iticiydi.. 

Shadowhunters Türkiye






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;