2016/01/13

Jessie Lamb'ın Vasiyeti - Jane Rogers


Jessie Lamb'ın Vasiyeti - Jane Rogers
Puanım 5/4,5
Kadınlar karınlarındaki bebekleriyle birlikte ölmektedir. Bu felaket yüzünden insanların bir kısmı bilim adamlarını suçlar. Bir kısmı da bunun ilahi bir ceza olduğunu düşünür. Jessie Lamb ise suçlunun kim olduğunu umursamaz, tek istediği şey bu durumun değişmesi için üzerine düşeni yapmaktır. 

Jessie Lamb'ın Vasiyeti, genç bir kızın cesaretle imtihanı değildir yalnızca. Onun babasının da sınavını anlatmaktadır. Jane Rogers'a bilim-kurgunun önemli ödüllerinden biri olan Arthur C. Clarke ödülünü kazandıran bu kitap, babasını, insanlığın geleceği ile kızının geleceği arasında tercih yapmak zorunda bırakan Jessie Lamb'ın etkileyici hikâyesini anlatmaktadır.


"Bu hikâye sizi çok uzaklara sürükleyecek."  -Independent-

Ben bilim-kurgu kitaplar genelde okumam. Nedeni yok, sanırım bana hitap etmiyor. Ancak yayınevi Nemesis olunca biraz da romantizm vardır, salt bilim kurgu olamaz dedim. Yanılmışım yok. Ama inanılmaz başarılı bir anlatımı var yazarın sizi askıda bırakmıyor ve duygusal yönü daha ağır basıyor.

Evet Jessie üzerine düşeni yapmak ve soyun devam etmesini sağlamak için taşıyıcı anne olmak istiyor. Ancak henüz bu yaşta bunu yapacak olması ailesini mahvediyor. Jessie karakterine hayran oldum, sürekli sakinliği, kararlılığı beni büyüledi. Ailesinin onu vazgeçirmeye çalışması ancak onun mantıklılığı, bunu kızgınlıktan yapmıyor olması .. Empati yapmayı denedim, olmadı. Kesinlikle zevk alınacak bir hikaye ve kurgu olmuş.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Online Okuyucular;